Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Heb ik een licentie nodig wanneer ik muziek speel in mijn school?

  • Speel je enkel muziek tijdens de lessen?

Dan heb je geen licentie nodig.

Let op: komt er een artiest of groep optreden in de lescontext en krijgt die hiervoor een vergoeding? Of zijn er ook mensen van buiten de school aanwezig tijdens het muziekgebruik in de les? Dan heb je wel een licentie nodig.

  • Gebruik je muziek buiten de lessen?

Dan heb je wél een licentie nodig.

Organiseer je sporadisch een evenement met muziek, zoals een schoolfeest of eetfestijn? Regel jouw licentie dan snel en eenvoudig via MyUnisono.

Speel je dagelijks muziek buiten de lessen (bv. op de speelplaats, in de leraarskamer of refter)? Of organiseer je regelmatig evenementen met muziek tijdens het schooljaar? Kies dan voor een jaarlicentie via MyUnisono. Zo regel je in één klap het muziekgebruik:  

  • in de school zelf
  • tijdens gratis evenementen buiten de school
  • tijdens evenementen georganiseerd door de ouderwerking, leerlingenraad, oud-leerlingenraad of lerarenvereniging

Let op: zo'n jaarlicentie dekt enkel de auteursrechten. De Billijke Vergoeding - dat zijn de rechten voor de artiesten en producenten van de gespeelde muziek - vraag je apart aan:

  • Organiseer je sporadisch een evenement met opgenomen muziek (bv. eetfestijn, grootouderfeest...)? Regel de Billijke Vergoeding voor dit evenement dan snel en eenvoudig via MyUnisono. 

  • Speel je dagelijks muziek buiten de lessen (bv. op de speelplaats, in de refter...) of wil je niet voor elk evenement een aparte aanvraag indienen? Kies dan voor een jaarlicentie die de Billijke Vergoeding dekt voor al je evenementen en/of het dagelijks muziekgebruik in je school. Contacteer ons via het contactformulier voor een licentie op maat.